Først lagt op 15-11-2018, senest opdateret 25-11-2024 17:26:15

 

 

 

 

 

 

 

Kolofon:

Titel: Image – effektive råd til virksomheden om sprog og kommunikation, 2.rev.udg.

© 2016 Klaus Kjøller

I højre firkant på forsiden er indsat i miniformat forsiden af førsteudgaven med en tegning af Otto Dickmeiss

Udgivet af KJOELLER.dk

Trykt af SAXO Publish, København

Bogen er sat med Word, typografi Palatino Linotype

ISBN 9788740923094 

2. reviderede udgave, version 28-08-2016 13:11, (udkommer 01-09-2016, opdateres efter behov; første version (e-bog) februar 2014; 1. udg. Akademisk Forlag 1997)

 

www.kjoeller.dk

 

Emneord: image, sproglig rådgivning, kommunikationsrådgivning, universitet, anvendt videnskab

 

 

Sider i farve: 

18,37,45,50,72,85,88,89,96,98,102,109,113,115,127, 130,134,135,145,146,155,156,165,166,167,168,173,

179,208

244 s.

 

Køb paperbacken på SAXO.com eller i enhver anden boghandel på nettet eller i virkeligheden.

 

Køb e-bogen på SAXO.com.

 

Læs den erindrende kommentar i anledning af udgivelsen af 2. reviderede udgave som paperback 2016: ”Min mislykkede flugt med Image.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Image - effektive råd til virksomheden om sprog og kommunikation" fra 1997 udkom i 2016 som paperback i en gennemrevideret 2. udgave. Det er stadig en absolut no bullshit-bog om effektiv sprog- og kommunikationsrådgivning. Udkom som e-bog i 2014.

 

Bogen er en opdateret, revideret udgave af Image – effektive råd til virksomheden om sprog og kommunikation som udkom første gang i 1997. Bogen er skrevet til universitetsstuderende der uddanner sig til sprog- og kommunikationsrådgiver. Og den sætter fokus på rådgiverrollen: Hvordan overvinder du modstanden mod at følge gode råd? Men bogen er skrevet i en ”no bullshit”-stil, så den kan læses af enhver som ønsker at undgå almindelige kommunikationsfejl som mange organisationer dagligt begår. Bogen bygger på eksempler fra forfatterens virksomhedsrådgivning og på hans undervisning og vejledning af kommende rådgivere på Danskstudiet ved Københavns Universitet.

Sagt om første udgave, 1997:

”kan bruges i undervisningen på de videregående uddannelser, men med sin klare opbygning og fremstilling i lige så høj grad til selvstudium af ansatte i den offentlige administration og i private virksomheder.” (lektørudtalelse, Bibliotekscentralen)

 

Bagsidetekst

Dårligt sprog giver dårligt image. Og dårligt image giver færre kunder, faldende aktiekurser, skrumpende bevillinger og politisk svaghed. Og færre topkvalificerede ansøgere til ledige stillinger.

Du er til rotterne uden et godt sprog. For når kunder, borgere og aktiekøbere har øjnene nede i din tekst, mærker de mest intimt på deres egen krop dine værste og bedste sider.

I Image afsløres de sprog- og kommunikationsfejl som mange danske virksomheder, organisationer og deres topledere dagligt begår. Og det forklares konkret hvorledes fejlene kan behandles effektivt.

Enhver som arbejder med sprog, er sin egen sproglige rådgiver. Benyt bogen til at give dig selv et sprogligt serviceeftersyn. Er du chef, kan du straks styrke din afdelings image ved at sætte fokus på afdelingens sprog og kommunikation.

Og er du sprog- og kommunikationsrådgiver får du konkrete råd i bogen til hvordan du rådgiver bedre: Det er godt hvis du giver verdens bedste råd. Det bliver bedre hvis du overbeviser om at det bør gennemføres. Allerbedst er det hvis du sørger for at det bliver til virkelighed.

 

 

 

Køb paperbacken på SAXO.com eller i enhver anden boghandel på nettet eller i virkeligheden.

 

 

senest opdateret 25-11-2024 17:26

 

Klaus Kjøller, © klaus@kjoeller.dk

151217klauskjoellerDKforside.bmp