Forside
KlausKjoeller.dk >< Forside KJOELLER.dk >>> Kommentarer og moraler, menu
Først lagt op 18-03-2017, senest opdateret 18-03-2017 10:16:30 Link: Mine mest
populære, mest sælgende bøger på SAXO.com (dagligt opdateret hitliste) |
||||
|
Reklamekanalen DRDet er tilladt at købe sig til reklame i DRs programmer, bare det er muligt for DR at lade rulleteksterne køre så hurtigt, at ingen når at se, hvem programmet reklamerer for. |
|
||
DR lukkede forleden succesprogrammet ”Café Hack” og fyrede den private producent, fordi det kom frem, at producenten havde krævet tilskud fra de steder og byer, hvor de sendte fra. DR’s begrundelse var etisk respektindgydende: Man skal ikke kunne købe sig til eksponering i DR’s programmer. Men få dage efter kom det så frem, at DR selv og andre private producenter i mange år har fået programmer sponsoreret af foreninger, fonde og byer. Siden 2010 har DR på denne vis årligt modtaget mellem 29 og 68 mio. kr. (Politiken, 14/3). Mange finder det hyklerisk, at DR den ene dag lukker et program, fordi man ikke vil reklamere, samtidig med at man selv diskret skovler millioner ind fra sponsorer, som får reklame i andre programmer. Men nu viser det sig så, at det overhovedet ikke handler om etik, men om mediernes natur. DR’s etikchef, Inger Bach, forklarer i en mail til Politiken, at ”krediteringen efter et sponsoreret radioprogram (som ”Café Hack”) ville fylde uhensigtsmæssigt meget i lydbilledet.” DR’s fungerende reklamekodeks bag alt etisk bullshit er altså, at det er tilladt at købe sig til reklame i DRs programmer, bare det er muligt for DR at lade rulleteksterne køre så hurtigt, at ingen når at se, hvem programmet reklamerer for. |
||||
|
Klaus
Kjøller, © klaus@kjoeller.dk |
|
||
Link: Mine mest
populære, mest sælgende bøger på SAXO.com (dagligt opdateret hitliste) Hvis du vil af
med noget efter at have læst kommentaren, så skriv på www.facebook.com/klauskjoeller |
||||