Først lagt op 06-10-2018,,senest opdateret 07-10-2018 12:11:37

 

ALLE BØGER

SENESTE KOMMENTARER OG  MORALER

KJOELLER NEWS

BREVKASSEN

PROFIL

MEST LÆSTE PÅ KJOELLER.dk

BEDST SÆLGENDE BØGER

 

002

Rig på slogans

Sagen om Tønders nye slogan ’Rig på tur’ bekræfter ordsproget ”Tomme tønder buldrer mest.”

 

 

 

Tønder Kommune har købt et nyt slogan hos PR-bureauet Aaros Kommunikation for 250.000 kr eller 31.250 kroner per bogstav. Sloganet lyder ”Rig på tur”.

Og det kan være rigtigt nok, for hvis tilstrækkeligt mange Tønderborgere tager på krydstogttur, bliver rejsebureauet og rederiet rige.

Men meningen med sloganet er en hel anden. Forklaringen er, ifølge direktøren for Aaros, at der findes mange ord som ender på tur, som kan associeres med Tønder Kommune: Arkitektur, natur, kultur, madkultur, slusetur, klaviatur, optur og marsktur. Ja, endog kreatur.

Her må Køllebank anføre, at de fleste af disse ord passer med de fleste kommuners selvopfattelse. De eneste to, som passer særligt på Tønder, er slusetur og marsktur. Disse ord passer f.eks. dårligt på Herlev, som hverken rummer sluser eller marsk.

Sagen bekræfter ordsproget ”Tomme tønder buldrer mest.” Uheldigt.

For at afkøle borgernes raseri over fadæsen bør Tønder straks ændre sit slogan til ”Fyld Tønder op!” Det forstås let af borgere og turister, og Køllebank kræver ikke mere pr. bogstav end det andet kostede.

 

 

 

 

Læs flere Køllebank.

Klaus Kjøller, © klaus@kjoeller.dk

 

 

ALLE BØGER

SENESTE KOMMENTARER OG  MORALER

KJOELLER NEWS

BREVKASSEN

PROFIL

MEST LÆSTE PÅ KJOELLER.dk

BEDST SÆLGENDE BØGER

 

 

 

151217klauskjoellerDKforside.bmp