Bornholm først!Alle landets øboere bør omgående valfarte til Bornholm og træne i overlevelse i et ø-samfund under en suveræn, sejlende kapitalfond. |
|
|
|
Samtidig med at Danmarks
EU-kommissær Margrethe Vestager kæmper heroisk mod monopoltendenser
inden for IT-området (Google, Facebook, Microsoft m.fl.), så har
Konkurrencerådet her i landet de senere år godkendt klare tendenser til
monopolisering inden for boliglån og pensioner. Og senest inden for
færgefart, hvor Molslinjen fik lov til at købe Færgen og derfor nu har
monopol, som reelt gør det umuligt at lade forskellige rederier
konkurrere om færgeruterne i landet. Jo mere monopol, jo højere
priser, lavere service og ringere innovation. Dette skal så modvirkes
af den aftale, som det kapitalfondsejede Molslinjen indgår med staten.
Og her er allerede meget at lære af Bornholm. Når utilfredse bornholmere og
Bornholms Tidende i øjeblikket angriber høje priser og dårlig service,
så svarer Molslinjen, at de bare overholder aftalen. Desuden viser
deres interne regneark, at priserne statistisk set er blevet lavere. Så
derfor må det jo være en illusion, når ingen rejsende oplever andet
end, at priserne er blevet højere. Og stigningen i antal aflyste
afgange, skyldes bare, at Molslinjen holder sig strengt til aftalen, i
modsætning til det forrige selskab, som i strid med aftalen sejlede i
højere bølger, end de egentlig skulle. Morakkere! Alle landets øboere bør omgående valfarte til Bornholm og træne i overlevelse i et ø-samfund under en suveræn, sejlende kapitalfond. Men flyv derover, hvis du vil være sikker på at nå hurtigt og sikkert frem. Ligesom Molslinjens direktør gør. Læs Kølletæppebank: Bornholmske
galskaber |
|
|
|
|
|
Klaus Kjøller, © klaus@kjoeller.dk |
|