Kjøller:
specialeskrivere à resumé |
|
Miriam SommerHusalfen – kommunikationsrådgivning af et nystartet servicefirmaKontakt: Formålet med specialet er at besvare dette spørgsmål:
Kommunikationssituationen omkring firmaet beskrives bl.a. ud fra teorier om marketing (Freytag, Jensen m.fl.), branding (bl.a. Aaker, Jensen, Ellwood, Kjøller, Lund & Petersen, Agersnap), netværksteori (Nohria & Eccles, Bendix & Dalsgaard), diffusionsteori (Rogers) og sociologiske teorier om befolkningssegmenter (Dahl). Til belysning af målgruppen foretages spørgeskemaundersøgelse (Kvale, Olsen) blandt 18 kvindelige brugere af et fitness-center over en weekend. På basis heraf udformes og forklares 3 produkter – en præsentationsbrochure, en pressemeddelelse og en hjemmeside – som specialeskriveren udformer til kunder og journalister på udvalgte magasiner. Produkter og kanalvalg forklares bl.a. ud fra Lund & Petersen, Hoff-Clausen, Hardervig, Asmussen & Birkvig, Hestnes, Appel & Borup og Kjøller.
[senest opdateret 29/8 2009] |
|