Kjøller:
specialeskrivere à resumé |
|
Helle Selma HarbsmeierFokus! Et casestudy af kampagnen Sikkerflirt – samt forslag til en ny kampagnestrategiKontakt: helleselma@gmail.com Formålet er 1)
med udgangspunkt i en kvalitativ analyse
af Det Kriminalpræventive Råds kampagne Sikkerflirt
(2003) og dens målgruppe at
udarbejde en ny kampagnestrategi. 2)
Med baggrund i en organisationsanalyse af
Det Kriminalpræventive Råd at forberede og gennemføre en præsentation af den
nye kampagnestrategi. Sikkerflirt-kampagnen i 2003 analyseres og kritiseres bl.a. ud fra Rogers, Mostov, Sepstrup, Geday & Bildsøe Lassen, Windahl, Signitzer with Olsson, Kjøller, Rosenmeier, Wille, Lund, Becker Jensen. Kampagnen kritiseres bl.a. for at være mere fokuseret på at skulle legitimere kampagnen over for baglandet i stedet for på at skulle påvirke målgruppen af unge. Målgrupperne – lærere og de unge – analyseres bl.a. ud fra Dahl, Bourdieu, Minervamodellen. Afsenderen – Det Kriminalpræventive Råd – analyseres bl.a. ud fra Kjøller, Windahl, Signitzer with Olsson, Aristoteles, Jørgensen & Onsberg. Den ny kampagnestrategi udarbejdes under henvisning især til Rogers, Windahl, Signitzer with Olsson, Sepstrup, Geday & Bildsøe Lassen og Mostov. Der gives en række konkrete råd til afsenderen. Bl.a. skal der i den nye kampagne i høj grad trækkes på netværk (Geday & Bildsøe Lassen). Præsentationen (Kjøller) af den nye kampagnestrategi beskrives med citater fra præsentationsmødet og begrundes ud fra en kulturanalyse (Schein) af Det Kriminalpræventive Råd (DKR). [senest opdateret 24/8 2009] |
|