Kjøller:
specialeskrivere à resumé |
|
Nete LindenborgEt plejehjems rekrutteringspotentiale på nettet. Analyse, rådgivning og tekstforslag.Kontakt: netelindenborg@hotmail.com Formålet er at besvare disse spørgsmål:
Rosenborgcentret er en selvejende institution med driftsoverenskomst med Københavns Kommune. Centret er både plejehjem for ældre demente borgere og dagcenter for ældre i lokalområdet. Der er i alt 84 boligenheder og ca. 100 ansatte. Det samlende teoretiske udgangspunkt er Femø Nielsens (2000) brandingmodel. Selvfremstillingen afdækkes ved analyse af tekster på hjemmesiden som henvender sig til personale og potentielle medarbejdere. Dels analyseres troværdigheden i teksterne (Lund, Hoff-Clausen, Beck Jørgensen, Galberg Jacobsen & Skyum-Nielsen, Hansen), dels analyseres hjemmesiden som webkommunikation (Hoff-Clausen, Rosenmeier, Munk & Mørk). Image afdækkes ved enkeltinterviews (Kvale, Olsen, Fog) med 5 medarbejdere som er nyansatte. Identiteten afdækkes gennem fokusgruppeinterview (Halkier, Kvale) med 4 medarbejdere der har været fast ansat i mindst 4 år. Undersøgelsen viser at plehjemmets brand er præget af modstridende signaler: forskel mellem
På grundlag af analyserne og kritikken opstilles udviklingsmuligheder for hjemmesiden som skal øge dens aktualitet, og der gives begrundede forslag til reviderede tekster. [senest opdateret 20/10 2009] |
|