Helt ny
forskning viser, at jo bedre humør en ekspert er i på skærmen, jo mere
forstår seerne af det, der bliver sagt.
Derfor bliver
der nu på universitetet afholdt intensive træningsforløb, hvor
forskerne lærer at formidle deres budskaber med et smil.
Effektiv formidling af epidemi
Én af de
første, som har haft brug for det, han lærte på kurset, er professor,
dr.med. Killall, som holdt en meget høj seerscore, mens han fortalte om
en helt ny epidemi, der hastigt bredte sig i alle civiliserede lande,
uden at lægerne kunne stille noget op mod den. Der var enighed om
blandt medieeksperter, at den høje score ikke så meget skyldtes
budskabets indhold, men snarere formen.
Killall var
kommet ned ad en trappe til tonerne af Always look at the
bright side og havde fremført sit budskab siddende på en høj
barstol, mens han flirtede med alle kameraerne. Tre sexede kvinder i
nødtørftig sygeplejerskeuniform vuggede og stønnede i baggrunden, mens
han i en smittende rytmisk rap-form formidlede sine informationer til
befolkningen. Til sidst knaldede han overskudsagtigt med tungen.
Redaktionschef: Indslag afværgede
panik
-- Vi var
nødt til at gøre noget ekstra, udtaler redaktionschefen på TV Avisen.
-- Ellers kunne en nyhed om en epidemi, som lægevidenskaben står
magtesløs over for, let skabe tumulter. Nu forstod folk helt klart, at
situationen er så alvorlig, at det slet ikke hjælper at gå i panik.
Killall var
selv meget godt tilfreds med sin debutoptræden, men indrømmer dog, at
han bør arbejde mere med sin sangteknik, så han synger mindre falsk og
holder takten bedre.
|