Færdige og bedømte, fra ca. 2000
og frem til nu, i omvendt kronologisk rækkefølge: seneste først
|
|
Hvis specialet er afleveret før d. 1/9 2014, kan
du klikke på specialetitlen, og få et resumé som svarer til bedømmernes
beskrivende del af specialebedømmelsen. Vælg eventuelt et årstal her:
2015, 2014,
2013, 2012, 2011,
2010, 2009, 2008,
2007, 2006,#2005,
2004, 2003, 2002,
#2001, #2000
|
Øverst i dokumentet
|
|
|
2015
|
Martin Kristoffersen: Humor på samfundets bund,
martinkristoffersen @ hotmail. Com, aflev 10/7, kar 28/8 2015
Pia Molin Lykkebo Nielsen:
Kommunikationsstrategier på det sociale medie, Instagram - En
kvalitativ indholdsanalyse af Kortkartellet på Instagram, pia. lykkebo
@ gmail. Com, aflev 15/6, kar 11/8 2015
Sandra Maria Jacobsen: Krisekommunikation: Analyse
og kritik af Fødevarestyrelsens håndtering af fødevareskandaler med
fokus på skandalen om listeria-udbruddet (april – september 2014),
mph556 @ alumni. ku. dk, aflev 8/6, kar 9/7 2015.
Mette Kristina Mortensen: Må jeg kalde dig perker?
En undersøgelse af fremstillingen af indvandrere i danske aviser og af
indvandreres reception af politisk (u)korrekthed, m-mortensen @ mail.
Dk, aflev 4/5, kar 21/5 2015.
Iben Sandra Svensson: Når hensyn skal kommunikeres
til cyklister - En afhandling om, hvordan Københavns Kommune kan
kommunikere hensyn til de københavnske cyklister, ibensandrasvensson @
gmail. com, aflev 4/2 2015, kar 18/2 2015.
|
|
|
2014
|
Nadia Haugaard Stephansen: Et image som leder – et
casestudie af medieret ledelseskommunikation på en dansk folkeskole,
Nadia. Stephansen @ gmail . com, aflev 21/10 2014, kar 27/11 2014.
Aicha Echammari: ”Den person, som skal samle dig
op, det er mig” – en undersøgelse af værdier og ideologi på
kernesundfamilie.dk set i relation til den aktuelle danske
selvhjælpskritik, Aichaech @ gmail. Com, aflev 16/10 2014, kar 20/11
2014.
Mette Mahoney: Krig eller gangsterfilm? Et
sprogpsykologisk studie af danske mediers diskursive fremstilling af
den mexicanske "Narkokrig". mette. Mahoney @ gmail. Com,
[sprogpsykologi], aflev 18/9, kar 30/10 2014
Lotte Ilsøe: Rundvisning som brandingplatform med
udgangspunkt i Nordisk Film, flottehottelotte @ hotmail. Com, aflev
5/9, kar 7/10 2014.
Liv Ditte Martinsen: Når sundhed
formidles til mænd – analyse, kritik og rådgivning af Rødovre
Sundhedscenters formidling af sundhedstilbud, aflev 13/8, kar
27/9 2014.
Julie Kragerup Sørensen: Soldater
i krig – En sprogpsykologisk undersøgelse af kommunikationen mellem
soldater i krig og deres pårørende, [sprogpsykologi], aflev
5/8 2014, kar 19/9 2014.
Line M. R. Thorsen: Udvikling på jobbet
– et sprogpsykologisk case-baseret speciale om forholdet mellem
personlig udvikling, facework og høflighed, [sprogpsykologi],
aflev 13/3 2014, kar 9/5 2014.
Joan Jensen: Skræmmekampagner
eller succeshistorier – hvad har størst effekt, når danske
dyreværnsorganisationer kommunikerer?, afleveret 12/3 2014,
kar 22/4 2014.
Louise Eglin Thomsen: Vejledningen
af webredaktører i Dansk Industri: Analyse, kritik og rådgivning,
aflev 26/2 2014, kar 7/4 2014.
Maria Gorm Gertsen: Image – Om
bankers brug af hjemmeside og sociale medier, aflev 10/12
2013, kar 5/2 2014
Nadja Lund Kern: Kommunikative
kvaler – En analyse af Socialdemokraternes sprogbrug, aflev
29/11 2013, kar 21/1 2014
|
|
|
2013
|
Heidi Røpke Lundø: Urimelig[e]
blå bank? Et speciale om kommunikationen i og omkring Danske Banks
kampagne ”New Standards”, aflev 4/11 2013, kar 21/12 2013
Morten Wium Olesen: Formidling af
naturvidenskab er ikke raketvidenskab. Et sprogpsykologisk speciale om
problemer med skriftlig fremstilling af naturvidenskab til lægfolk.
[sprogpsykologi], aflev 7/3, kar 7/5 2013. Specialet
er medio april 2014 indleveret til konkurrencen om årets specialepris
på Kforum.dk. Her kan du også læse hele specialet.
Camilla Lind: Fremtidens
brand – nichemagasin eller bredtfavnende dameblad? – En undersøgelse af
Magasinet Q’s forsidekommunikation, aflev 28/2, kar 11/4 2013
Asger Folmann: Diagnose af
videnskabsjournalistikken, aflev ½ 2013, kar 7/3 2013
Andreas Thomas Grauengaard:
Festivalimage. En analyse af Vesterbro Festivals og Distortions
imagehåndtering, aflev 2/1, kar 9/2 2013
|
|
|
2012
|
Lisa Tofte Vardrup: Formidling på
dybt vand? Et empirisk studie om forståelser af populærvidenskabelig
formidling til det nye Danmarks Akvarium –
Den Blå Planet, underlagt sprogpsykologisk analyse,
[sprogpsykologi], aflev 23/7, kar 28/9 2012
Karin Pedersen: Det svære emne.
Et speciale om hvordan vi italesætter døden IRL og på web 2.0,
aflev 23/7, kar 24/9 2012
Amanda Ida Andersen: Stemning
og emotionel sprogbrug i radioen, aflev 20/7, kar 17/9 2012
Marie Becher Standrup: Kunsten at
vurdere. En vurdering af kunstanmeldelsens formål og funktion som
kulturjournalistisk genre i danske dagblade, aflev 14/6, kar
8/9 2012
Ida Nielsen: Selviscenesættelse
som en del af det danske gymnasiums digitale profil. Et speciale om det moderne gymnasiums
kommunikation og branding på Facebook, aflev 19/6 2012, kar
29/8 2012
Louise Scheff: Hummels
vej til forbrugerne – gennem branding, [dobbeltspeciale],
aflev 4/4 2012, kar 6/6 2012
Cecilie Lykke Roslev: Hummels
vej til forbrugerne – gennem branding, [dobbeltspeciale],
aflev 4/4 2012, kar 6/6 2012
Nina Maria Jensen: Krisekommunikation
i dansk politik. aflev 23/3, kar 25/5 2012
Katrine Larsen: Hvorfor flygter
vælgerne? En analyse af Socialistisk Folkepartis og Det Konservative
Folkepartis politiske kommunikation med fokus på partiernes
annoncekampagner i efteråret 2011, aflev 13/3 2012, kar 13/5
2012
Hanne Morell: Online
brugerinddragelse i offentlig kommunikation. En analyse af
Kulturarvsstyrelsens formidling af dansk kulturarv på den
lokationsbaserede sociale netværkstjeneste ”1001 fortællinger om
Danmark”, aflev 7/3 2012, kar 24/4 2012
Maria Lyngbo Nielsen: Spørgsmålets
potentialer. Et casestudie af spørgeteknikker i en innovationsproces,
[sprogpsykologi], aflev 21/12 2011, kar 21/2 2012
Dan Andersen: Assimilering,
Integrering eller repatriering? – En modtagerorienteret undersøgelse af
kommunikationsformen på hjemmesiden NyIDanmark.DK., aflev
29/11 2011, kar 23/1 2012.
|
|
|
2011
|
Katarina Wittrup Stæger: Journalisters
autoritative spillerum i nyhedsudsendelsen. En konversationsanalyse af
hvordan reporterens autoritet opretholdes og ændres undervejs i
nyhedsindslaget i interaktion med nyhedsværten, aflev 10/10,
kar 10/12 2011
Tina Elisabeth Hansen: Formidling af ny
viden til byggeriet, aflev 21/8, kar 19/10 2011
Anne Fog Skriver: På flere sprog.
Dansk tekstning af polyglotte film, aflev 17/6, kar 2/9 2011
Alexander Worziger: Folkekirkens
Nødhjælps relation til sine donorer. En diskursanalyse og
brandingperspektivering af bladet NØD, [Sprogpsykologi],
aflev 2/5 2011, kar 24/6 2011
Malene Vitus Østergård: Helle T.
& skatten. Helle Thorning-Schmidts håndtering af skattesagen
den 30. juli 2010 , aflev 28/4 2011, kar 16/6 2011
Mette Hein Bang: Lille tekst på
væggen der. Et kandidatspeciale om et dansk museums genstandstekster og
deres betydning for museets kommunikation med publikum,
[bivejleder: Line Hjorth Christensen], aflev 23/3 2011, kar 11/5 2011.
Julie
Stemann Monberg: The
comeback kid. En analyse
af Liberal Alliances politiske kommunikation med fokus på partiets
annoncekampagne og mediernes fremstilling af partiet i foråret 2010.
aflev 28/2 2011, kar 20/4 2011
Louise Adler Tommerup: Er det
fedt at være lærer? Analyse og kritik af rekrutteringskampagnen www.
bliv-laerer. nu, aflev 3/1 2011, kar 23/2 2011
Martin Hans Skouenborg: Til dig,
der passerer og lever højt på dit handicap. En analytisk, kritisk og
rådgivende behandling af det kommunikative arbejde på hjemmesiden www.
nota. nu, aflev 18/11 2010, kar 15/1 2011
|
|
|
2010
|
Johanne Lundberg: Slogansprog –
tænkt eller tilfældigt. Undersøgelse af relationer mellem udvalgte
sloganers sproglige former og afsenderforhold ud fra branding- og
sprogbrugsteorier, aflev 9/9
2010, kar 5/11 2010
Zenia Menzer: Diskursanalyse af
Ekstra Bladets dækning af mordet på Maria Møller Christensen,
aflev 9/9 2010, kar 29/10 2010
June Clausager Thomsen: Den
professionelle e-mail – Analyse, kritik og rådgivning om brug af den
eksterne e-mail i en bankfilial, aflev 19/8 2010, kar 18/10
2010.
Ida Blomsterberg: Bøgh eller kaos
– Styrk dit image gennem branding, sociale netværk og sproglig
rådgivning, aflev 15-07-2010 [01-08-2010], kar 22-09-2010.
Andreas Riis: Strategi og værdier
– om sprogbrug i DR’s tekster, aflev 15/4 10, kar 5/6 10.
Mette Skjoldborg: Fra Washington
til København – sociale medier i den politiske kommunikation,
aflev 6/4 10, kar 26/5 10.
Sofie Kirstine Lind Boeng: ”Jeg tænker, at nu
er vi jo frontløbere, og det er en måde at vise, at vi er frontløbere”.
Et speciale om Skandias Idéer for Livet Ambassadører og betydningen for
Skandias corporate brand, aflev 5/3 10, kar 4/5 10.
Dorte Raahede Klemmensen: ”Kan vi forstå
det der står?” En sprogbrugsanalyse af a-kassen 3FA’s breve til ledige
medlemmer, aflev 5/1 2010, kar 26/2 2010
Agnete Otzen: Troværdighed og
karisma i politiske taler – eksemplificeret ved Barack Obamas talestil,
[sprogpsykologi], aflev 6/1 2010, kar 19/2 2010.
|
|
|
2009
|
Kirsten Christoffersen: Den
romantiske salgstale – en analyse af den sproglige selvfremstilling på
hjemmesiden www.elitedaters.dk, aflev 16/9 09, kar 30/10 09.
Emilie Karina Henriksen: Velfærdsdebatten
under valgkampen i 2007 med fokus på Socialdemokraternes kommunikation,
aflev 4/9 09, kar 16/10 09
Nete
Lindenborg:
Et plejehjems
rekrutteringspotentiale på nettet. Analyse, rådgivning og tekstforslag,
aflev 1/9 09, kar 28/9 09.
Studerende: Katrine Sølyst Heinild
Studieretning: Cand.mag.
Afleveringsdato ca. 02.03.2009, kar 04.05 2009
Titel: Medlemshvervning
i Danmarks Bløderforening. Analyse, kritik og rådgivning.
Studerende: Camilla Burchard
Studieretning: Cand.mag.
Afleveringsdato: 02.03.2009, karakter 04.05.2009
Titel: En
yngre model. Et diskursanalytisk perspektiv på, hvordan Ældre Sagen i
forhold til strategi og værdier profilerer sig mest hensigtsmæssigt
over for målgruppen.
Studerende: Linda Lillelund Rom
Studieretning: Cand.mag.
Afleveringsdato 02.01.2009, kar 24.02.2009
Titel: Kommunikation
i Folkekirken. Hvordan kan Strandkirken inspirere traditionelle
folkekirker til at få flere aktive medlemmer?
|
|
|
2008
|
Studerende: Dea Birgitte Hansen
Studieretning: Cand.mag.
Afleveringsdato 13.10.2008, kar 12.12.2008
Titel: Den
sproglige rådgiver og skepsis over for sproglig forandring og variation.
Studerende: Iben Kjærgaard
Afleveringsdato ca. 28.09.2008, kar 03.12.2008
Titel: Politikernes
bøger. En analyse af mediernes opfattelse af bøgerne om to danske
politikere.
Studerende: Christine Westergaard
Afleveringsdato ca. 07.09.2008, kar 18.11.2008
Titel: Når
employer branding møder PR. En analyse af det medierede billede af Irma
som arbejdsplads i et corporate branding-perspektiv.
Studerende: Morten Adler Tommerup
Afleveringsdato 03.09.2008, kar 04.11.2008
Titel: Frit
valg på alle hylder. En kritisk diskursanalyse af udvalgt materiale fra
SF’s, Dansk Folkepartis og Socialdemokraternes valgkampagne i 2007.
Studerende: Helle Kallager og Marie Flygge Juul
Afleveringsdato 03.09.2008, kar 04.11.2008
Titel: Den
skrøbelige Alliance – En analyse og forklaring af Ny Alliances
valgresultat i Folketingsvalget 2007.
Studerende: Helle Selma Harbsmeier
Afleveringsdato 01.08.2008, kar 09.10.2008
Titel:
Fokus! Et casestudy af kampagnen Sikkerflirt
– samt forslag til en ny kampagnestrategi
Studerende: Anne Katrine Aksfelt-Holm
Afleveringsdato 01.08.2008, kar 14.10.2008
Titel: Fra
krisestyring til læseoplevelse – en analyse og vurdering af Metroens
kundeblad, Metronyt, med henblik på en rådgivning om forbedringer af
bladet, så det i højere grad dækker kundernes nuværende behov og
styrker Metroens kundebrand.
Studerende: Anders Grove
Afleveringsdato 01.08.2008, kar 29.09.2008
Titel: Medlemsbladet
som rekrutteringsværktøj - om hvorfor og hvordan organisationen Lederne
kan appellere stærkere til en eftertragtet målgruppe via sit
medlemsblad.
Studerende: Anne Sofie Sørbø
Afleveringsdato 10.07.2008, kar 22.09.2008
Titel: Brystkræft
på internettet – produktion, brugertest og analyse af hjemmesiden
kostmodbrystkraeft.dk med fokus på brugervenlighed og troværdighed.
Studerende: Hilde Schroll Jespersen
Afleveringsdato: 03.07.2008, kar 08.09.2008
Titel: Procesledelse
Maja Tinson: Den virtuelle kultur
– en undersøgelse af brugervenligheden på www.mik.dk,
[sprogpsykologi], aflev 02.07.2008, kar 29.09.2008
Christian Peter Danielsen: Kommunikationsstrategi
for KFUKs sociale arbejde – Hvordan kan strategisk kommunikation
opfylde organisationens målsætning om bedre kommunikation, større
synlighed og flere bidragydere? Undersøgelse, analyse, rådgivning.
aflev 26/6 08, kar 17/9 08.
Christian Nielsen: Er det muligt
at anvende sprogpsykologiske indsigter som praktisk værktøj i en
brandingproces? [Sprogpsykologi], aflev 2/6, kar 9/9 08.
Henriette Stokholm: Bloggen som
PR-redskab – en velsignelse eller forbandelse? aflev 8/5 08,
kar. 25/6 08.
Vicki Meinertz: Sundhedsportaler
set gennem et troværdighedsperspektiv – en kritisk komparativ analyse
af sundhedsportalerne Netdoktor.dk og Sundhed.dk med fokus på
troværdigheden i deres online-tekster. aflev 11/2 08, kar
21/4 08
Louise Klint Nielsen: Spiselig
sundhedsformidling for alle? En analyse af formidlingen af de 8 kostråd
og kostkompasset, aflev 2/1 08, kar 3/3 08
Annelouise Sørensen: Findes der
en kulturjournalistisk diskurs?, aflev 21/12 07, kar 26/2 08
Miriam Sommer: Husalfen –
Kommunikationsrådgivning af et nystartet servicefirma, aflev
20/12 07, kar 26/2 08
Tanja Risgaard Ebmark: På vej mod
en brandingstrategi - et casestudium i corporate og product branding,
afl 20/12 07, kar 19/2 08
Julie Lindhardsen: En
undersøgelse af kommunikationen i ”Sløjfen – Kræftens Bekæmpelses blad
for frivillige”. Analyse
– Kritik – Rådgivning. Afl 18/12 07, kar 19/2 08
Louise Egeriis Kristensen: Eksperters
rolle og troværdighed i tv-nyheder – en undersøgelse af tv-nyhedsseeres
opfattelse af eksperters troværdig med
med særlig fokus på udvalgte troværdighedstræk,
[sprogpsykologi], afl 1/11 07, kar 9/1 08
|
|
|
2007
|
Jacob Pindstrup: Antidepressiv
medicin i offentlig diskurs, aflev. 2/10 07, kar. 2/12 07.
Maria Lee Berndt: Industriens
Pensions skriftlige kommunikationen til medlemmerne – analyse, kritik,
rådgivning af et årligt medlemsmateriale, [sammen med Karen
Axelsen Warming], aflev. 17/9 07, kar. 19/11 07
Karen Axelsen Warming: Industriens
Pensions skriftlige kommunikationen til medlemmerne – analyse, kritik,
rådgivning af et årligt medlemsmateriale, [sammen med Maria
Lee Berndt], aflev. 17/9 07, kar. 19/11 07.
Louise Kaare Dalskov Jensen: DSB –
helt kørt af sporet? En analyse af DSB’s krisekommunikation,
aflev. 14/9 07, kar. 21/11 07.
Charlotte Skaaning Larsen: Udvikling
og implementering af en kommunikationspolitik for Ugeskrift for Læger -- med perspektivering til de
råd der kan gives på baggrund af arbejdet, aflev. 10/9 07, kar. 12/11 07
Brian Viuf Christensen: Innovation
that matters - En undersøgelse af IBM Danmarks kommunikation og
corporate branding gennem fysiske objekter, ceremonier og historier,
aflev. 31/8 07, kar. 2/11 07.
Tina Blicher Nielsen: You can’t stop. En analyse af
formidlingen på Louisianas udstilling “Sip my ocean”,
aflev. 27/7 07, kar. 9/10 07
Christine Nejsum: Erhvervskonsulent
søges. Hjemmesiden som strategisk redskab til rekruttering [case:
Roskilde Bank], aflev. 11/6
07, kar. 26/8 07
Tina Rigborg Jørgensen: Informationsarkitektur.dk.
Informationsarkitektur i hypermedier [cases: kommunale hjemmesider],
[lingvistik], aflev. 7/6 07, kar. 23/8 07
Anne Kosack Laisen: Økobaby - Børn
og økologi på internettet. En analyse af brugervenlighed på hjemmesider
om børn og økologi samt produktion af hjemmesiden Økobaby [case: ny,
egenproduceret hjemmeside], aflev. 14/5 07, kar. 12/7 07
Signe Wagner: Spin i et
demokratisk samfund, aflev. 30/4 07, kar 21/6 07
Marianne Kjær: Vellykket
kommunikation? – en analyse af Reden.dk i et kommunikationsperspektiv.
aflev 29/3 07, kar 4/5 07
Erling Lynggaard Fisker: Arla i
Muhammedkrisen. Hvordan Arla håndterede sin troværdighed i Danmark
under Muhammedkrisen, aflev 22/2 07, kar 22/3 07
|
|
|
|
|
|
|
|
Jane
Isbach Poulsen En
tredje tilgang til Corporate Branding, aflev. 24/5 05,
bedømmelsesproceduren begyndt d. 9/9 05, kar. 7/11 05.
|
|
|
Pernille Vincentz
Rygaard Jensen, Når
krisen bryder ud - krisehåndtering i teori og praksis med fokus på
imagegenoprettelse afleveret d. 12/8 04, udtalelse 18/11 04,
karakter 28/11, pernillevrj@yahoo.dk,
Anne Maja Larsen: På oplevelse med
museet – en undersøgelse af Øregaard Museums kommunikation i lyset af
oplevelseskulturen, annemajalarsen@privat.dk. Afleveret d.
30/7 04, udtalelse 28/10 04, karakter d. 14/11 04.
Randi Mehrenst Rimdal: IMAGE - Et speciale
om toplederens indflydelse på organisationens image belyst gennem en
undersøgelse af Flemming Østergaard og PARKEN Sport &
Entertainment, randi@rimdal.dk, afleveret d. 19/12 2003,
udkast til udtalelse d. 18/3 04, karakter d. 20/3 04.
Maj Dahl-Rasmussen og Betina
Kjærulf-Jensen: Regional
identitet i Øresundsregionen – en undersøgelse af Øresundskomiteens
pjece: ”Mötesplats Öresund”.(Gruppespeciale)
Afleveret 17/10 2003, udtalelse 19/1 04, karakter 22/1 04.
Lisbeth Kjærgaard Volf: (Bruger)undersøgelse
af sprogbrugen i Gladsaxe Kommune – En analyse af sprogbrugen i
Gladsaxe Kommunes Social- og sundhedsforvaltning der belyser konflikten
mellem den ideelle information i en kommune og de institutionelle
betingelser. Afleveret d. 27/11 03, udtalelse d. 13/1 04,
karakter 17/1 04.
Kirsten Laugesen: Strategisk
kommunikation – Udvikling af en ledelsesmodel for kommunikation til
Brødrene Hartmann A/S. Afleveret 7/10 03, udtalelse d. 2/1
04, kar. d. 5/1 04.
Jakob Bruntse: It’s Scandinavian.
Dansk-svensk kommunikation i SAS, Afleveret 11/11 03,
udtalelse d. 21/12 03, kar. d. 4/1 04.
|
|
|
|
Trine Lykke
Frederiksen og Christina Nielsen: Værdier
i spil. En kommentar til tidens kritik af danske virksomheders
værdibrug. Opstilling af et teoretisk konstrukt om virksomhedsværdier
ud fra et integreret kommunikationssyn samt en empirisk analyse af
Danske Bank-koncernens værdiarbejde med fokus på hhv. Danske Bank og BG
Bank. (Gruppespeciale) Afleveret 1/8 2003, udtalelse 28/10
03, karakter 4/11 03.
Erik Hansen: Et interview – to
medier. En analyse og forklaring af en artikel og et tv-indslag om
Kylie Minogue, erikhansen@talent.dk, afleveret d.17/1 03, udtalelse d.
16/4 03, karakter d. 1/5 03.
Ulla Nelholt: Hvad får teamledere
ud af at tage på lederkursus i KPMG? – Evaluering af kommunikationen på
og omkring kurset ”Ledelse af et team 1”,
nelholt@hotmail.com. Afleveret d. 16/12 02, udtalelse d. 11/3 03,
karakter d. 13/3 03.
Janne Lundsgaard: Udfordringen er
ikke at flytte, men at flytte sammen. En empirisk analyse af
fusionsprocessen i Kuoni Danmark, jlundsgaard@hotmail.com.
Afleveret d. 3/11 02, udtalelse d. 2/1 2003, karakter d. 10/1 2003.
Sandra Eskildsen: Carl Bro – En
organisation, flere historier, sandra.e@ofir.dk. Afleveret d.
19/9 02, udtalelse d. 17/12 02, karakter 2/1 2003.
|
|
|
|
Malene Michelsen: Borgerbetjening via
internettet – en kommunikationsanalyse af Glostrup Kommunes hjemmeside,
malene.michelsen@wanadoo.dk. Afleveret d. 19/9 02, udtalelse 21/10 02,
karakter 28/10 02. Specialet offentliggjort på
www.kommunikationsforum.dk i december 2002.
Rikke Lauritzen: Kommunikation i den digitale
forvaltning. En undersøgelse af de interne faktorers betydning for
SUstyrelsens eksterne kommunikation.,
rlauritzen@mobilixnet.dk, afleveret d. 7/6 02, udtalelse d. 19/8 02,
karakter d. 26/8 02.
Marianne Kofod Mogensen: Redelig argumentation eller
politisk manipulation? [Politisk kommunikation: redelighed, belyst ved
analyser af danske partilederes landsmødetaler og indlæg i tv-debatter]
marimog@post.cybercity.dk, afleveret d. ¾ 02, udtalelse d. 20/6 02,
karakter d. 6/7 02.
Lene Kring: Fra
strategi til handling - hvordan virksomhedsværdier realiseres i
væsentlige tekster fra Novo Nordisk og Novozymes.
lkri@novonordisk.com, afleveret d. 24/4 02, udtalelse d. 1/7 02,
karakter d. 3/7 02. Specialet offentliggjort på
www.kommunikationsforum.dk i september 2002. Der er også udarbejdet
artikler til forskellige medier.
Johanne Lind Rasmussen: Kommunikation i
sundhedsvæsenet – hvordan kan man beskrive, forklare og forbedre
kommunikationen mellem hospitalssygeplejersker og hjemmesygeplejersker?
Johanne.Lind@skolekom.dk, afleveret d. 12/12 01, udtalelse d. 10/2 02,
karakter d. 21/2 02.
Mie Gudmundsson: Du bliver hvad du skriver! –
En analyse af krisekommunikation og krisehåndtering,
miegudmundsson@hotmail.com, afleveret d. 2/11 01, udtalelse d. 10/1 02,
karakter d. 16/1 02.
Viken Wetlesen: Den sidste vilje – en analyse
af de humanitære og almennyttige organisationers kommunikation om
testamentet, viken@post.tele.dk, afleveret d. 6/11 01,
udtalelse d. 10/1 02, karakter d. 14/1 02.
|
|
|
|
|
Lisa Gubi Møiz, lisagubi@hotmail.com, &
Charlotte Fossum, cfo@horsholm.dk (dobbeltspeciale): Kommunikatørens kompetence og
identitet - opfattelse og selvopfattelse (case: Post Danmark),
afleveret d. 1/6 01, udtalelse d. 28/8 01, karakter d. 10/9 01.
Tine Jensen: En
organisation – to historier. Om identitet, image og troværdighed i en
virksomhedsledelses kommunikation [Forsikringsselskabet ALKA],
tinefjord@hotmail.com, afleveret d. 2/3 01, udtalelse d. 10/5 01,
karakter d. 14/5 01.
Mette Elida Nielsen: Når organisationer taler med
sig selv... Et speciale om autokommunikation,
metteelida@hotmail.com, afleveret d. 29/12 00, udtalelse d. 22/3 01,
karakter d. 27/3 01.
Signe Hanghøj: Ingen pauseklovn her. En
analyse af kvindesport i Politiken og Berlingske Tidende.
signe.hanghoej@get2net.dk, afleveret d. 27/10 00, udtalelse d. 29/12
00, karakter d. 3/1 01.
|
|
|
|
Lone Jakobsen: Embedsmanden som
ghostwriter, lto@mem.dk, afleveret d. 9/3 00, udtalelse d.
2/5 00, karakter d. 15/5 00.
Jacob Lund Jørgensen: Kommunikation
og demokrati -- og sproglig rådgivning som demokratiets førstehjælper.
Om problemer med sproget og kommunikationen i Ribe Kommunes
borgerinformation og med nogle overvejelser over hvad det har af
konsekvenser for demokratiet. Men også med forslag til hvordan
kommunikationen i kommunen bliver bedre, jacoblj@FDF.dk,
afleveret d. 9/6 00, udtalelse d. 25/8 00, karakter d. 5/9 00.
Lisbeth Brahe: Benløs succes – en
indholdsanalyse af virkemidler i "Fisk uden ben"-kampagnen,
LTH@dr.dk, afleveret d. 31/8 00, udtalelse d. 21/11, karakter d. 30/11
00.
Jonas Barder: Præsidentvalget – en
argumentationsanalyse af et folketingsvalg (valgkampen i marts 98 i tv),
afleveret d. 25/8 00, udtalelse d. 11/10 00, karakter d. 31/10 00.
Lisbeth Jensen, (U)orden i
organisationskulturen? – En undersøgelse af sammenhængen mellem
AF-Vestsjællands eksterne skriftlige kommunikation og deres image,
LSJ@topdanmark.dk, afleveret d. 27/9 00, udtalelse d. 15/12 00,
karakter d. 30/12 00.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|