Senest opdateret 4/12 2007
Kursuskonsulenter i Audiologopædi (forslag fra Carsten
Elbro d. 16/11; justeret af
studielederen d. 27/11 og senere).
·
Logopædi: dysfasi (ph.d.-stipendiat Rikke Rikke
Vang Christensen i samarbejde med ph.d.-stipendiat Kikki Førsteliin
Andersen).
·
Logopædi: afasi (Lise Randrup Jensen, VIP)
·
Logopædi: stemmevanskeligheder, stemmedannelse
(Inge Kølle)
·
Logopædi: Læbe-ganespalte m.v. (Line Dahl
Jørgensen til og med vintereksamen 2007/08; derefter Elisabeth Willadsen, ny
VIP)
·
Logopædi: Stammen (Bi Gram)
·
Logopædi: Dysartri (Annesofie Ishøy Nielsen).
·
Audiologi: medicinsk, teknisk, pædagogisk (Per
Nielsen)
·
Sprogvidenskab: grammatik, fonetik m.v. ( Mads Poulsen)
·
Kommunikationshandicap: (Trine Thyrsted)
·
Teknisk audiologi (Erik Schmidt).
Hvad er en kursuskonsulent?
En vip (professor, lektor, adjunkt eller
ph.d.-stipendiat) eller dvip (= ekstern lektor) som koordinerer semesterplanen
for undervisningen og eksamen på et givent kursus eller på en del af et
kursus. Kursuskonsulenterne må også meget gerne komme med forslag
til fordybelseskurser (og undervisere) på kandidatdelen. Desuden kan de bistå
ved sjældnere opgaver som fx modifikationer af studieordningen for deres
fagelementer. Det drejer sig især om de logopædiske fagelementer, som
får hver deres konsulent: dysfasi, afasi, stemmevanskeligheder
og stemmedannelse, læbe-ganespalte, stammen, og dysartri. Men det gælder
også flerlærerfagene audiologi, kommunikationshandicap og sprogvidenskab I.
Spørgsmål om omfang og indhold af eksamen, skal så stilles til
dem. Hvis kursuskonsulenterne er alvorligt i tvivl, skal de henvende sig
til fagkoordinatoren (Carsten Elbro)
eller studielederen (Klaus Kjøller).
Praktiske spørgsmål om eksamen skal stilles til Lis Lachtane eller Marianne Andersen.
Honoreringen af kursuskonsulenternes arbejde sker efter deres faktiske
timeforbrug. Det kan variere betydeligt efter hvilket kursus der er tale om.
Med tiden skal der fastsættes nogle faste normer for arbejdet. Lise Randrup
har allerede lavet et stort forarbejde til dette. Men i den overgangsperiode
vi er i lige nu, skal der også være plads til en eventuelt ekstraordinær
indsats fra kursuskonsulenternes side fordi man oplever at behovet er der.
|