SR forside --> |
Formidling |
|
|
|
|
Semesterplan, version 6.9.02
10.9. 9-12 |
Introduktion til og diskussion af forløbet Kort om læring og pædagogik Den dagsordensættende proces I Megacasen: afdækning af dagsordener og kommunikatører Læst: Kap. 2 i Femø Nielsenm Mie 2000: Under lup i offentligheden – introduktion til public relations, Samfundslitteratur |
|
17.9. 9-12 |
Den dagsordensættende proces II Issues management vs.
agenda-setting Ex: Riget revner, Chitra, Kriminalregisteret og Lokal-tv Problemanalyse Læst: Kap. 3-6, 12 i Femø Nielsenm Mie 2000: Under lup i offentligheden – introduktion til public relations, Samfundslitteratur |
|
24.9. 9-12 |
Organisationskultur, identitet og profil Værdiledelse og branding Læst: Kap. 1, 7-11 i Femø Nielsenm Mie 2000: Under lup i offentligheden – introduktion til public relations, Samfundslitteratur Se også links om værdiledelse og branding i kompendiets linksliste |
|
26.11. 9-12 |
Samling af trådene for Formidling og for første del af Formidling XL Evaluering Læst: Tekst 27, 28, 1 i kompendiet |
|
8.4.03 9-12 |
Samling af trådene for Formidling XL Evaluering Læst: Tekst i kompendiet |
|
|
|
|
Se også Gæsteforelæsninger |
||
|
|
|
Samtlige produkter fra de forskellige værksteder kan anvendes som eksamensprodukt.
10.9. 13-16 |
Oplæg om kampagneteori (v/ MFN) Oplæg om opinionsdannelse (v/ MFN) Fælles applikation på megacasen: Valg af kommunikationsstrategi Læst: Tekst 10-12 i kompendiet Se også links om målgruppeteori og kampagner i kompendiets linksliste |
17.9. 13-16 |
Megacasen og designprogram Læst: Tekst 44-46 i kompendiet + |
8.10. 9-12 |
Megacasen og produkterne Læst: produktorienteret litteratur Scan desuden alle tekster i kompendiet og på linkslisten vedr. fortællemodeller og plots, medierne og den offentlige debat |
19.11. 9-12 |
Megacasen, produkterne og projektstyring Finpudsning af kommunikationsstrategi, handlingsplan og produkter Læst: Tekst 17, 21, 22, 58 |
4.2.03 9-12 |
Megacasen og seminaret Finpudsning af pressemeddelelse om seminaret Finpudsning af præsentationer og ghostwriting til seminaret |
11.2.03 9-12 |
Megacasen og seminaret, den sidste olie |
18.2.03 |
Evaluering af kampagne og seminar Strategi for slå-på-tromme-for-kommunikatører-fra-Nordisk Filologi-kampagne, evt. pressemeddelelse om forløbet |
Hele forløbet |
Groupcare: samarbejde, sparring og vejledning |
I løbet af værkstedet skal dels den overordnede kampagne under megacasen organiseres, og dels en række enkeltstående produkter og aktiviteter: logo, designprogram, netværkskampagne, pressekampagne, pressekontakt, pjece, design af konferenceområde, design af konferenceprogram, design af navneskilte/reversmærker, design af skabelon for OH/PPT-slides, slideshow, konferencemappe, plakat, flyers/løbesedler, catering, logistik, teknik, konferenceorganisation / pressemøde / seminar, konferencesekretariat. Fra dette værksted holdes også ’snor i’ produkter fra øvrige værksteder: debatindlæg, pressemeddelelser, oplæg, ghostwriting, websider og –undersider, samt webradio. Klimakset for kampagnen bliver afviklingen af seminaret medio februar.
Efter at have været gennem dette værksted vil man have erfaring med organisering af konferencer og kunne få skriftlig attestation for dette, samt erfaring med at udvikle et designprogram og projektstyring (skriftlig attestation gives også for dette) af en lang række produkter inden for dette.
ti 5.11.9-12 |
Oplæg om forskellige modeller (v/ MFN) Fælles analyse af udvalgte eksempler Øvelse: bunden opgave til næste gang Læst: Tekst 37-40 i kompendiet + udleverede tekster til kopiering |
ti 12.11. 9-12 |
De studerendes udkast til debatindlæg gennemgås og evalueres |
Hele forløbet |
Groupcare: samarbejde, sparring og vejledning |
I løbet af værkstedet produceres debatindlæg (individuelt eller i mindre grupper), som vil skulle bruges under megacasen.
ma 16.9. 13-16 |
Oplæg (v/ MFN) Øvelse: bunden opgave til næste gang Læst: Tekst 42, 43 i kompendiet |
ma 23.9. 13-16 |
De studerendes udkast til pressemeddelelser gennemgås og evalueres |
Hele forløbet |
Groupcare: samarbejde, sparring og vejledning |
I løbet af værkstedet skal de studerende (individuelt eller i mindre grupper) producere de pressemeddelelser, der skal anvendes uner megacasen.
ti 22.10. 9-12 |
Foredrag, præsentationer & oplæg I Oplæg om praktisk teori (v/ MFN) Retoriske virkemidler (v/ MFN) Demonstration af PowerPoint (v/ MFN) Øvelse (mulighed for at prøve at lave et oplæg, bunden opgave) Læst: Tekst 30-32 i kompendiet |
ti 29.10. 9-12 |
Foredrag, præsentationer & oplæg II Praktiske øvelser (mulighed for videofilming hvis oplægsholderen vil bruge oplægget som eksamensprodukt - og selv booker og opstiller videokameraer, samt sørger for bånd) Alle oplæg denne gang vil handle om identitetsdannelse og danskhed |
Hele forløbet |
Groupcare: samarbejde, sparring og vejledning |
I løbet af værkstedet skal hver studerende have lavet og holdt et oplæg, enkeltvis eller i mindre grupper.
ma 21.10. 9-12 |
1. gang |
ma 28.10. 9-12 |
2. gang |
ma 4.11. 9-12 |
3. gang |
ma 11.11. 9-12 |
4. gang |
ma 18.11. 9-12 |
5. gang |
Inden efterårsferien skal deltagerne have afleveret materiale til Knud Wentzel: et sakset eksempel på noget, som kunne betragtes som en fortælling eller et fortælleforløb, men som ikke åbenlyst er det, dvs. ikke en litterær fortælling.
ti 24.9. 13-16 |
Forelæsning Læst: Kyrø, Ebbe 2001: i: Mie Femø Nielsen (red.): Profil og offentlighed – public relations for viderekomne, Samfundslitteratur + Tekst 54, 55 i kompendiet + evt. 48-siders hæfte om FrontPage Se også linkssamling om Webdesign Litteraturliste udleveres |
ti 1.10. 13-16 |
Vejledning af grupperne enkeltvist, lokale 22.4.25 og 22.4.26 |
ti 8.10. 13-16 |
Vejledning af grupperne enkeltvist, lokale 22.4.25 og 22.4.26 |
ti 22.10. 13-16 |
Vejledning af grupperne enkeltvist, lokale 22.4.25 og 22.4.26 |
ti 29.10. 13-16 |
Vejledning af grupperne enkeltvist, lokale 22.4.25 og 22.4.26 |
ti 5.11. 13-16 |
Opload af de studerendes arbejde og evaluering |
Hele forløbet |
Groupcare: samarbejde, sparring og vejledning |
I løbet af værkstedet produceres en webside, der skal lægges på nettet, og bruges i forbindelse med kampagnen under megacasen.
ti 12.11. 13-16 |
Forelæsning Litteraturliste udleveres |
ti 19.11. 13-16 |
Vejledning af grupperne enkeltvist, lokale 22.4.25 og 22.4.26 |
ti 26.11. 13-16 |
Vejledning af grupperne enkeltvist, lokale 22.4.25 og 22.4.26 |
ti 3.12. 13-16 |
Vejledning af grupperne enkeltvist, lokale 22.4.25 og 22.4.26 |
ti 10.12. 13-16 |
Streaming og opload af de studerende arbejde, samt evaluering |
Hele forløbet |
Groupcare: samarbejde, sparring og vejledning |
I løbet af værkstedet produces minidisc-optagelser, der lægges på kampagnens websted, se ovenfor.
Program (evt. tre hele uger) foreligger senere. Reservér indtil videre 10.-28.3.03.
Læst: Fx tekst 47-53 i kompendiet, eller hvad Karsten Biering foreslår.
|
|
|
|
4.3.03 13-16 |
Hanne-Pernille Stax, Sprogpsykologi, KU: Om spørgeskemabaserede interviews og de metodiske faldgruber de indeholder Læst: Udleveret tekst til kopiering |
24.2.03 13-16 |
Henrik Dahl, Advice Analyse A/S: Om Minerva-modellen og metoden bag Læst: Tekst 5,6 i kompendiet |
|
Landbrugsrådet |
|
*Dansk Design Center |
|
Paraplyorganisationen IndSam |
|
*Tivolis informationsafdeling |
|
*Dansk Folkeparti, Christiansborg |
|
*Kommunikationsbureauet
Advice A/S |
|
Indenrigsministeriet |
|
Dagbladet JyllandsPosten |
|
ACNielsen/AIM |
Datoer foreligger senere. *: aftale foreligger, tidspunkt mangler. Øvrige: aftale under forhandling.
På www.groupcare.dk vil vi kunne føre faglige diskussioner, organisere praktiske ting, udveksle filer og meget andet. Her mødes vi i et virtuelt undervisningsrum. Mail med invitation og login-vejledning tilsendes alle på holdet.